TÜRKİYE’DE VERGİ MÜKELLEFLERİNE YÖNELİK ELEKTRONİK VERGİ UYGULAMALARININ VERGİ UYUMU ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ: BALIKESİR İLİ ÖRNEĞİ

Author :  

Year-Number: 2024-237 (EYLÜL)
Yayımlanma Tarihi: 2024-09-26 10:18:12.0
Language : Türkçe
Konu : Maliye
Number of pages: 1
Mendeley EndNote Alıntı Yap

Abstract

Gelir İdaresi Başkanlığı, teknolojik gelişmeleri yakından takip ederek dijital dönüşüm süreci kapsamında e-Vergi uygulamaları adı verilen birçok projeyi hayata geçirmiştir. Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından yapılan e-Vergi uygulamalarının yanı sıra, mükelleflerin e-Vergi uygulamalarına yönelik tutumları ve bu uygulamaların vergi uyumuna etkileri de oldukça önemlidir. Bu çalışmanın amacı; Balıkesir ili mükelleflerine uygulanan anket sonucunda elde edilen veriler doğrultusunda, Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından mükelleflere yönelik yapılan e-Vergi uygulamalarının vergi uyumuna olan etkilerini analiz etmektir. Analiz sonuçlarına göre, katılımcıların demografik özellikleri ile e-Vergi uygulamalarına yönelik tutumları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmamış; e-Vergi uygulamalarına ilişkin performans beklentisi, çaba beklentisi, güven duygusu ve kolaylaştırıcı koşullar değişkenlerinin davranışsal tutum değişkeni üzerinde pozitif bir etkiye sahip olduğu sonucuna ulaşılmıştır.

Keywords

Abstract

The Revenue Administration has implemented many projects called e-Tax applications within the scope of the digital transformation process. The attitudes of taxpayers towards e-Tax applications and the effects of these applications on tax compliance are very important. The purpose of this study is to analyze the effects of e-Tax applications made by the Revenue Administration for taxpayers on tax compliance in line with the data obtained from the survey applied to the taxpayers of Balıkesir province. According to the analysis results, no statistically significant difference was found between the demographic characteristics of the participants and their attitudes towards e-Tax applications; it was concluded that the variables of performance expectation, effort expectation, sense of trust and facilitating conditions had a positive effect on the behavioral attitude variable.

Keywords


                                                                                                                                                                                                        
  • Article Statistics