Bu çalışmanın amacı gelirin ve servetin dağılımındaki eşitsizliklerin giderilebilmesine katkı sağlayacak vergi reformlarını değerlendirmektir. Kaynak olarak daha çok OECD üyesi ülkelerin vergi sistemlerine ait veriler kullanılmıştır. Ulaşılan sonuçlar eşitsizliğin giderilebilmesi için her bir vergi türü bakımından önemli fırsat alanlarının olduğunu göstermektedir. Bu bağlamda yapılan başlıca tespitler şunlardır; i) emek gelirleri ayrı vergilendirilmelidir, ii) emek gelirleri için hedefli bazı indirimler yapılmalıdır, iii) tasarruf türleri arasında daha homojen bir vergilendirme tercih edilmelidir, iv) kurumlar vergisi artan oranlı olmalıdır v) yıllık emlak vergileri artan oranlı uygulanmalıdır, vi) veraset vergileri alıcılara uygulanacak şekilde yeniden tasarlanmalıdır, vii) net servet vergisi getirilmelidir, viii) KDV indirimleri yerine doğrudan nakit transferleri tercih edilmelidir, ix) enerji tüketim vergileri eşitsizliği giderecek şekilde ayarlanmalıdır, x) uluslararası vergi işbirliğinin kapsamı genişletilmeli ve küresel bir varlık sicili oluşturulmalıdır.
The aim of this study is to evaluate tax reforms that will contribute to eliminating inequalities in the distribution of income and wealth. The data from tax systems of OECD member countries were used as sources. The results obtained show that there are important opportunity areas for each tax type to eliminate inequality. The main determinations or design forms made in this context are as follows; i) labor income should be taxed separately, ii) some targeted reductions should be made for labor income, iii) a more homogeneous taxation should be preferred among types of savings, iv) corporate tax should be at a progressive rate, v) recurrent property taxes should be applied at a progressive rate, vi) inheritance taxes should be redesigned to apply to recipients, vii) net wealth tax should be introduced, viii) direct cash transfers should be preferred instead of VAT reductions, ix) energy consumption taxes should be adjusted to address inequality, x) the scope of international tax cooperation should be expanded and a global asset registry should be established.