Pandemi döneminde iş modellerinde hem kamuda hem de özel sektörde değişime gidilmiştir. Eğitim-öğretim faaliyetlerinde ve idari birimlerin işleyiş biçimlerinde farklı önlemler alınan üniversitelerin iç denetim birimleri de süreçten etkilenmiş ve farklı iç denetim uygulamaları yapılmıştır. Bu çalışmada, pandeminin üniversitelerde iç denetime etkisinin araştırılması amaçlanmıştır. Nitel araştırma yönteminde yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak derinlemesine görüşmeler yapılmış, olgu bilim çalışması ile veriler içerik analizine tabi tutulmuştur. Kartopu örnekleme ve amaçlı örnekleme yöntemi ile katılımcılara ulaşılmış ve 11 farklı üniversiteden iç denetçi ile yüz yüze ve sanal ortamda görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Verilerin kategorizasyonu yapılarak veriler çözümlenmiş olup ana tema ve alt temalar oluşturulmuştur. Pandemi döneminde üniversitelerde iç denetimde “iletişim”, “süreç yönetimi”, “teknoloji kullanımı”, “bürokratik durum” ve “psiko-sosyal durum” olmak üzere beş ana tema ortaya çıkmıştır. Sonuç olarak pandemi döneminde bilgi teknolojilerinin çalışma biçimlerinde yoğun bir biçimde kullanılmaya başlandığı, ancak kriz dönemleri hariç uzaktan denetim mekanizmasının geleneksel denetimin tamamlayıcısı olarak kullanılması gerektiği sonucuna varılmıştır.
During the pandemic period, changes were made in business models both in the public and private sectors. The internal audit units of the universities, where different measures were taken in the educational activities and the functioning of the administrative units, were also affected by the process and different internal audit practices were carried out. In this study, it was aimed to investigate the effect of the pandemic on internal auditing in universities. In the qualitative research method, in-depth interviews were conducted using a semi-structured interview form, and the data were subjected to content analysis with a phenomenology study. Participants were reached by snowball sampling and purposive sampling method and interviews were conducted with internal auditors from 11 different universities, face-to-face and in virtual environment. By categorizing the data, the data were analyzed, and the main themes and sub-themes were created. During the pandemic period, five main themes emerged in internal audit at universities: “communication”, “process management”, “technology use”, “bureaucratic situation” and “psycho-social situation”. As a result, it was concluded that information technologies started to be used intensively in the way of working during the pandemic period, but the remote audit mechanism should be used as a complement to traditional auditing, except in crisis periods.