Üniversiteler akademik bilgi üretimi yanında eğitim ve yayınlar yoluyla bilgiyi paylaşan/yayan kurumlardır. Bir kamu kurumu niteliğinde olan kamu üniversitelerinin finansmanı, yönetimi ve denetimi kamu tarafından sağlanmaktadır. Türkiye’de kamu kurumlarında saydamlığı ve hesap verilebilirliğini arttırmak amacıyla 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu ile uluslararası standartlara uygun bir iç kontrol sistemi çerçevesi oluşturulmuştur. Bu çalışmada devlet üniversitelerinde görev yapan yöneticilerin iç kontrol sistemine yönelik görüşlerinin ve algılarının tespit edilmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla bir kamu üniversitesinde (BKÜ) görev yapan akademik ve idari yöneticilere anket uygulanmıştır. Çalışmanın sonucunda katılımcıların iç kontrol sistemine ilişkin görüşlerinin, katılımcıların görev yaptıkları pozisyonlarına göre istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar gösterdiği tespit edilmiştir. Katılımcıların iç kontrol sistemi unsurlarına ilişkin görüşlerinin ise katılımcıların görev yaptıkları pozisyonlarına, kıdemlerine ve eğitim seviyelerine göre istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar gösterdiği tespit edilmiştir. Ayrıca iç kontrol sisteminin BKÜ yöneticileri tarafından olumlu görüldüğü ortaya çıkmıştır.
Universities share/disseminate knowledge through education and publications and produce academic knowledge. The financing, management, and supervision of state universities, which are state institutions, are provided by the state. To increase transparency and accountability in state institutions in Turkey, an internal control system framework in line with international standards has been established with the State Financial Management and Control Law No. 5018. This study aimed to determine the opinions and perceptions of administrators working at state universities regarding the internal control system. For this purpose, a survey was applied to academic and administrative administrators working at a state university (BKU). As a result of the study, it was determined that the participants' opinions regarding the internal control system showed statistically significant differences depending on the positions they held. It was determined that the participants' views regarding the internal control system elements showed statistically significant differences according to their positions, seniority, and education levels. It has also been revealed that the internal control system is viewed positively by BKU managers.